a cavall

Tots els animals em fascinen. Des dels insectes als grans mamífers, tots ens ensenyen alguna cosa important. Gossos, gats i cavalls fa molt de temps que comparteixen el caminar de la vida.

FORMACIÓ EQÜESTRE

Llicenciada en Biologia. (UAB 1992).
Entre les assignatures optatives: Etologia animal,
                                                  Fisiologia de l'aprenentatge
                               a més de la Fisiologia animal, que era obligatòria.

1992 - "Alimentació i Infosura" en el marc de l'Equus Catalonia

1994 - "Primers Auxilis en en cavall i el genet". Universitat Autònoma de Barcelona

2010 -  Títol de Galop 1 de la Federació Hípica.

"Curs de Barefoot", cavalls sense ferradures. A Cavalls de Terraprim, amb en Brian Colyer, en Rafa Caparrós i en Marc Ferrador

" Doma natural, nivell 1 - Treball a terra", amb la Lucy Rees. A Caballo y Deporte.

"Iniciació del cavall al ramat", amb en Juan Araquistain.

2011   "Monta en l'entorn natural", amb la Lucy Rees

2012 -  Títol de Galop 2 de la Federació Hípica.

"Iniciació a l'equinoteràpia", amb l'Olga Flotats, del Mas Refugi, a través de El Raspinell.

2013 -  "Psicoteràpia assistida per cavalls", amb Lula Baena, a Tatanca.

2014 - "Hacia la verdadera unidad", amb Edgar Guerrero.

2017 -  "En busca de otra relación con los caballos", amb David Castro

2019 - "Introducció pràctica al treball amb tracció animal en horticultura".
Departament d'Agricultura, Pesca i Alimentació de la Gencat.

CAMINANT ACOMPANYADA:

Vaig aprendre a muntar a l'any 1984, en el Club Hípic Figueres, amb l'Agustí González. Del cavall que més m'enrecordo, en Cholo.

Des de l'any 1987 al 1996, que va néixer el meu fill, i després fins el 2007, vaig estar muntant a la Hípica Les Forques a Peralada, amb l'Antoni Canadell. Allà vaig començar a fer excursions, algunes de dos dies, i vaig aprendre les nocions bàsiques de la doma. Vaig muntar molts cavalls: la Rojilla, l'Alegre (P.R.E), en Lucero, l'Indio, l'Indiano, la Miratge, en Lucky, la Rociera,.... Vam anar diverses vegades des de Peralada a la Salut de Terrades, a Sant Quirze de Colera i a Sant Quirc i Santa Julita, a la font del Conill d'Espolla, a Garriguella,...I tots els anys vaig participar en les "cavallades": a Castelló d'Empúries, a Batet de la Serra, a Vilajuïga, a Peralada mateix.

Al 2005, vaig conéixer l'Antoinette Daulurens, del Mas Duran, al bell mig del Cap de Creus, i hores d'ara crec que hi he passat, amb molt bona companyia, per la majoria dels camins del Parc Natural. Allà hi havia en Guix, el Melenas i  en Jack, el Caramelo i la Paprika.

Al 2006, vaig fer la meva primera ruta d'una setmana a cavall, pel massís de Madres. Amb en Michel Layral i els seus cavalls càtars.Vaig montar un cavall de mérens, en Gipsy:

Als anys 2007 i 2008 em vaig iniciar a la doma clàssica, amb en Toni Campesino. I vaig comprar la meva primera euga: la Bandolera, de raça hispanoàrab.

Al 2007, ens vam animar a fer una altre ruta, aquest cop una petita part del camí dels Bons Homes, des del Castell de Queribus fins a Montsegur, passant per Peyrepertuse, Puylaurens i Puivert. També amb en Gipsy i en Michel Layral.:

Octubre 2008, vam passar una setmana per l'Atlas, al Marroc, amb els sementals berebers. Vam recórrer part de les valls del Drâa i del Dadès. El cavall que em va portar es deia Shaaza, que vol dir Alegria:

Octubre 2009: una de les rutes més fantàstiques que hi ha al món: el desert del Sahara. Partint des de Tinfou i acabant a Zagora, seguint el Drâa en part, fins al mar de dunes. Amb en Bylal:

A Can Janot, en Jaume em va presentar  l' Avatar, un creuat entre menorquí i espanyol que havia nascut allà, al 2008: em vaig responsabilitzar d'ell pel Nadal del 2009.

Octubre 2010: vèrtigen per Astúries. Varem sortir del parc natural de Somiedo i vam travessar de sud a nord, des de León fins a Cudillero, tota la Cordillera Cantàbrica. Amb en Chulo i el Bandido, dos dels cavalls d'en Jesús: aventuras a caballo.

Juny 2011. L'Hípic Hotel de Llanars (al costat de Camprodon) organitza la transhumància amb les vaques de Can Moixa. Un recorregut centenari des d'Avinyonet de Puigventós a Camprodon, passant per Albanyà, el Coll de Principi i el Puig de les Bruixes, i baixant pel Coll del Malrem,  ple de natura, vaques, pastors, cavalls, gossos i genets. Vaig muntar en Taques, i també en Foc .

Octubre de 2011. Una semana per la vall dels rius Tormes i Corneja, a les muntanyes de Gredos. Amb l'Alia, una potra de 5 anys de raça espanyola. El guia va ser l'Emilio, de l'empresa Jerebeque Trails

Octubre de 2012: A cavall per Mallorca, muntant en Rayo i amb en Toni i en Martí de guies. Quàntes sorpreses porta la Serra de Tramuntana!!

Al novembre de 2012, vaig canviar, amb molta pena, l'Avatar per la Lola, una potra de 5 anys, creuada de Cavall Català Pirinenc amb Pura Raça Espanyol.

Octubre de 2013: Camino de Santiago ! Un dels meus somnis, realitzat, a mitges, tot s'ha de dir, per que la meta és fer-lo amb la Lola, des de casa. Però durant els 8 dies a cavall, vam fer 280km d'aventura, bon menjar i cultura, amb en Jesús Puga, de Aventuras a Caballo, com el seu nom indica! Amb en Conde.

Al 2014 vam tornar a Mallorca, a fer els refugis de la serra de Tramuntana en autonomia. Això ens va animar per fer algunes sortides de dos dies per la comarca.

Aquestes rutes, els diferents cavalls i guies, els companys, els nous i els vells, m'han ensenyat moltes coses, de cavalls i de persones. Estic molt agraïda de haver gaudit d'aquestes experiències.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------